TARTAAR
TALKS.
Door Chloë Muys, Dina Van Dyck
Cross Media, watte?
Ik schrijf me in voor Cross Media Management aan KdG Antwerpen, maar euh… wat betekent dat?
Die ene tante: En, wat studeer jij nu?
Ik: Cross Media Management aan KdG!
Die ene tante: Ah ja… *Maakt verward gezicht en doet alsof ze snapt wat ik net zei*
Na twee jaar XMM-student te zijn, vinden we het nog steeds moeilijk om uit te leggen wat onze richting eigenlijk inhoudt. We nemen even de tijd om hier deftig over na te denken, zodat niemand dat ooit meer moet doen.
Cross Media Management is een opleiding binnen het traject van Organisatie en Management. Als alles goed verloopt, heb je binnen drie jaartjes je professionele bachelor in the pocket. Alles draait om online communicatie, strategie en uiteraard grafische skills. Het is dus best een veelzijdige opleiding met verschillende aspecten.

Maar even specifiek, wat doen we nu juist?
In het eerste jaar zagen we veel basisvakken als boekhouden, economie, recht en talen. Bij de taalvakken viel al meteen op dat onze leerstof gericht is op nuttige doeleinden, dit is natuurlijk enorm motiverend om keihard te knallen. Hier en daar een creatiever vak als Photoshop, Illustrator en Indesign en wat computervakken als Microsoft Office, HTML & CSS en digital culture (eigenlijk de kunstgeschiedenis van de digitale wereld).
In ons tweede jaar zijn we al meteen veel praktijkgerichter bezig. We hebben bijna geen puur theoretische vakken meer, wat betekent dat we weinig moeten studeren, maar wel enorm veel moeten werken. We worden steeds opnieuw ondergedompeld in unieke ervaringen, want bijna al onze vakken worden verwerkt in projecten met echte bedrijven waardoor we veel bijleren.
Daarnaast kan je je kennis en passies uitbreiden aan de hand van de expert classes. Kies de vakken die jou het meest interesseren en verbreed zo je kennis. Enkele voorbeelden zijn fashion management, video editing, wedding planning, Berlijn en Tartaar. Ja, dat las je juist! Je kan Tartaar opnemen als keuzevak binnen Organisatie en Management. Bij ons zet je de hele opleiding direct om in de praktijk met echte cases en dus ook echte klanten en echte resultaten.
Toch nog liever even wachten met die echte wereld? Dan staat de praktijk op jou te wachten in het derde jaar. Hier zal je eerst een zotte bachelorproef uitwerken en daarnaast twee verschillende stages uitvoeren die je alles uit de praktijk leren.
Dusss, Cross Media watte?
Cross Media Management is een uitgebreide opleiding onder Organisatie en Management. Een crosser kan in elke sector worden ingezet voor elk communicatief vraagstuk. Van content creatie tot graphic design, van een strategisch plan tot de volledige uitvoering van creatieve campagnes.
Voila, nu heb je een perfect antwoord wanneer iemand voor de zoveelste keer vraagt:
En wat houdt die opleiding nu juist in?
Wil je meer weten over je opleiding in de praktijk, of benieuwd naar je voorgangers?
QUESTIONS? SHOOT!
Hulp nodig met uw strategie? U wilt uw branding een boost geven of weet niet hoe u de juiste doelgroep moet targetten? Wij zoeken samen met u naar een oplossing.